Tovább a fő tartalomhoz

Gyakran Ismételt Kérdések

a Miskolci Egyetem hallgatói és oktatói részére

HALLGATÓKNAK

1. Honnan érhető el az oldal?

A portál és a kurzusok a világon bárhonnan elérhetők.

2. Kik léphetnek be a zárt portálra?

A portálra csak a Miskolci Egyetem mindenkori oktatói és hallgatói tudnak belépni. A hallgatók a Neptun-rendszer alapján kerülnek regisztrálásra (minden félév elején).

3. Ha nem a Miskolci Egyetemen tanulok, tudok-e regisztrálni a portálon?

A regisztráció nem lehetséges.

4. Hogyan tudok belépni az oldalra? Első belépés esetén mi a teendőm?

Az elsőéves hallgatók létrehozása folyamatban van, a belépés külön jelszóval történik, amely nem egyezik meg más rendszerekben használt jelszavával (Neptun, Webmail, …).

A Belépés menüpontot az oldal jobb felső sarkában találod. A belépéshez felhasználónév és jelszó szükséges:

  • Hallgatóként a felhasználónév a Neptun-kód vagy a Neptun-rendszerben rögzített e-mail cím.
  • Első belépés esetén jelszót az „Elfelejtette felhasználónevét vagy jelszavát?” lehetőségre kattintva lehet kérni. Az így generált jelszó a Neptun-rendszerben rögzített e-mail címre fog megérkezni, melyet az első belépést követően meg kell változtatni.
5. Mit tegyek, ha nem emlékszem a felhasználónevemre?

Hallgatóként a felhasználónév a Neptun-kód vagy a Neptun-rendszerben rögzített e-mail cím.

6. Mit tegyek, ha nem emlékszem a jelszóra?

Új jelszót az „Elfelejtette felhasználónevét vagy jelszavát?” lehetőségre kattintva lehet kezdeményezni, ahol a megfeleő mezőben a Neptun-kódot, vagy az e-mail cím egyikét kell megadni. Az így generált jelszó a Neptun-rendszerben rögzített e-mail címre fog megérkezni, melyet az első belépést követően meg kell változtatni.

Az oldal nem ad visszajelzést arról, hogy az értesítés megtörténik.

7. Miért nem tudok új jelszót megadni?

Az új jelszónak minimum nyolc karakterből kell állnia, valamint tartalmaznia kell legalább egy nagybetűt, egy számot és egy speciális karaktert (például: ?, ., :, /, *, -, +)

8. Miért nem érkezik meg az e-mail címemre az új jelszó?

Ellenőrizni kell, hogy a Neptun-rendszerben rögzített e-mail cím érvényes-e.

  • Amennyiben nem érvényes, úgy a Neptun-rendszerben a saját profilnál van lehetőség az e-mail címet módosítani. Ezt követően ezt jelezni kell az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen.
  • Amennyiben érvényes, úgy belépési problémádat jelezd az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen.
9. Milyen kurzusokat érek el belépést követően?

Az egyes tananyagokhoz való hozzáférés korlátozott: adott kurzushoz a tárgy oktatói és az adott félévben a tárgyat felvett hallgatók vannak hozzárendelve.

10. Belépést követően miért nincs hozzáférésem egy vagy több kurzushoz?

Nincs mindegyik tantárgynak elektronikusan elérhető változata.

11. Belépést követően felvehetek-e olyan kurzust, amelyik érdekel és/vagy amelyikhez nem történt meg a hozzárendelés?

A kurzusokra nem lehet szabadon jelentkezni. A hozzárendelés a Neptun-rendszer adatai alapján vagy oktatói jóváhagyással az E-Learning Centrum által történik.


OKTATÓKNAK

1. Honnan érhető el az oldal?

A portál és a kurzusok a világon bárhonnan elérhetők.

2. Kik léphetnek be a zárt portálra?

A portálra csak a Miskolci Egyetem mindenkori oktatói és hallgatói tudnak belépni.

Az oktatókat az E-Learning Centrum munkatársai rögzítik az oktatók kérésére, amelyet az elearning@uni-miskolc.hu elérhetőségen kérhetnek (kivéve, ha ez már megtörtént).

3. Ha nem a Miskolci Egyetemen oktatok, tudok-e regisztrálni a portálon?

Regisztráció csak a Miskolci Egyetem oktatói és dolgozói részére lehetséges.

4. Hogyan tudok belépni az oldalra? Első belépés esetén mi a teendőm?

A Belépés menüpont az oldal jobb felső sarkában található. A belépéshez felhasználónév és jelszó szükséges:

  • Oktatóként a felhasználónevet az E-Learning Centrum adja.
  • A jelszót az E-Learning Centrum küldi ki az oktató e-mail címére, melyet az első belépést követően meg kell változtatni.
5. Mit tegyek, ha nem emlékszem a felhasználónevemre?

Jelezze problémáját az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen.

6. Mit tegyek, ha nem emlékszem a jelszóra?

Új jelszót az „Elfelejtette felhasználónevét vagy jelszavát?” lehetőségre kattintva lehet kérni. Az így generált jelszó a portálon rögzített e-mail címre fog megérkezni, melyet az első belépést követően meg kell változtatni.

7. Miért nem tudok új jelszót megadni?

Az új jelszónak minimum nyolc karakterből kell állnia, valamint tartalmaznia kell legalább egy nagybetűt, egy számot és egy speciális karaktert (például: ?, ., :, /, *, -, +)

8. Miért nem érkezik meg az e-mail címemre az új jelszó?

Ellenőrizni kell, hogy a portálon rögzített e-mail cím érvényes-e. Ezt az E-Learning Centrum munkatársai tudják megtenni, ezért ilyen jellegű problémáját jelezze az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen.

9. Milyen kurzusokat érek el belépést követően?

Az egyes tananyagokhoz való hozzáférés korlátozott: adott kurzushoz a tárgy oktatója és az adott félévben az adott tárgyat felvett hallgatók vannak a tantárgyhoz rendelve.

10. Belépést követően miért nincs hozzáférésem az összes kurzushoz?

Minden oktató csak a saját kurzusait tekintheti meg és szerkesztheti. Amennyiben az oktató szeretné más oktatók/kollégák számára is elérhetővé tenni az anyagot, úgy azt jelezze az E-Learning Centrum munkatársai felé az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen.

11. Hogyan tudok új kurzust létrehozni?

Új kategóriát és kurzust csak az E-Learning Centrum munkatársai tudnak létrehozni, ezért ilyen jellegű kérésével/igényével forduljon az E-Learning Centrum munkatársai felé az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen.

12. Tudok-e önállóan tananyagot feltölteni, szerkeszteni?

A kurzus létrehozását követően az oktató maga tudja feltölteni és szerkeszteni a tananyagot, amelyhez segítséget jelent egy, a portálra feltöltött Felhasználói kézikönyv, illetve az E-Learning Centrum munkatársai szívesen nyújtanak támogatást a tananyag szerkesztésekor.

13. Mi a teendőm a félév elején?

A félév elején az oktatóknak az E-Learning Centrum felé az elearning@uni-miskolc.hu e-mail címen jelezni kell, hogy

  • mely kurzusokat szeretnék indítani az adott félévben (a Neptun-rendszerben meghirdetett tárgynév és tárgykód pontos megírásával);
  • az adott kurzust mely elektronikus tananyaggal kell összerendelni (a portálon lévő kurzus pontos nevének a megírásával).
14. Van-e lehetőség ugyanazt a Moodle-kurzust több Neptun tárgykóddal megjelölt tárgyak esetén (azaz különböző hallgatói csoportok számára ugyanazt a tartalmat) elérhetővé tenni?

Igen, ugyanazt a Moodle-kurzushoz több Neptun tárgykóddal megjelölt tantárgy hallgatóihoz lehet rendelni – azaz különböző hallgatói csoportok számára ugyanazt a tartalmat elérhetővé tenni.